所報 103
41/50

-  -39Work IntroductionCHAOSSusumu NIIThe present world is awash with diversity, with a variety of people, goods and things distributed in an uncontrolla-ble manner.We live in a society where the public order is collapsing due to natural disasters, intertwined with disasters beyond human understanding, disasters that are caused by human negligence, segregation due to an exclusive mindset, and various other factors.Struggles continuously occur, and never subside.The real world of existence combines great disorder, all kinds of contradictions and conflicts into one.This work expresses heat (the sun and the moon) and water (cloud and rain) that will become elements to form a new world from the present chaos.It expresses the form in the field that stirs as a mental thought as a movement of the five senses, visually and audibly.It considers work to undertake in the scene of the place expressed in absence and real existence, imaginary and real, and achromatic in space.(It is supposed to be integrated with the space by the white of the work's upper part and the mirror surface of the table.)As the viewer's eyes move, the scenery reflected in the mirror surface changes, and the curved su rfaces and curved lines that make up the upper part are also conscious of moving the line of sight in the space.渾 沌 今、世界は多様性の中にありヒト、モノ、コトが様々に展開され制御できない状態になっている。自然災害による秩序の崩壊、人知を超えた災害、人間の油断からくる災害、排他的思考による差別化、さまざまに絡み合った世界に生活している。 争いは絶えず起こり、静まることはない。 大いなる無秩序、あらゆる矛盾と対立を一つに包み込む実在世界。 混沌の状態からこれからかたちづくる要素となるであろう 熱(太陽、月)水(雲、雨)を表現。・ 場にうごめくかたちとして、五感を通して、視覚的に、聴覚的に、感じる気の動きとして、心的な思いとして表現。・ 空間において、不在と実在、虚と実、無彩色の表現により設置された場所の情景を作品に取り込むことを考慮(上部の作品の白色と台の鏡面により場の空間と一体となることを想定)・ 鑑賞者の目線が移動することにより、今日面に映ずる情景が変化し、上部の作品を構成する曲面、曲線と共に視線を運び、空間を意識する構成としている。作品データ:サイズ w-2700mm×d-1200mm×h-800mm      材 質 上部:エポキシ樹脂に白色塗装          下部:木材、天板-ステンレス板(1.5mm鏡面仕上げ)Exhibition (展示)The 82nd Exhibition of SHINSEISAKU 2018, The National Art Center,Tokyo, Sep.19-Oct.1, 2018Hyogo Prefectural Museum of Art Oji Branch Haradanomori Gallery, Oct.31-Nov.7, 2018

元のページ  ../index.html#41

このブックを見る