所報 107
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The purpose of this study is to demonstrate the customers’ subconsciousness on AED locations (“layout image”) and to propose a method reflecting “layout image” to the layout-plan of AEDs in shopping malls. The comparison of the “layout images” and the “present layouts”, the locations of AEDs and the functions in existing malls, made clear that the “layout images” of locations of the three functions; plaza, escalators, and toilets, are common. Installing AEDs where the “layout image” is higher is advisable and it is concluded the “layout image” of plaza guides customers to AED locations effi-ciently from the simulations.Keywords : AED, Shopping mall, Subconsciousness, Layout planning, GISKota JIBIK, Shinichiro IWATA and Sakyo TAMAGAWA 大型商業施設内におけるAEDの配置計画において、「AEDが設置されているとイメージする場所」に関する施設利用者の潜在意識(以下、配置イメージ)の傾向を明らかにし、配置案に反映させる方法を提案している。実在する大型商業施設におけるAEDや諸機能の設置状況を整理した「現状配置」と、代表的な大型商業施設の平面モデルを用いたプロット調査に基づいて導いた「配置イメージ」を比較し、多くの利用者が共通してイメージする3つの諸機能の配置傾向を明らかにした。配置イメージが共有されやすい諸機能の配置場所にAEDを設置することが望ましいとの考えに基づいて3つの諸機能の配置イメージを考慮した配置シミュレーションを実施し、広場の配置イメージを用いることで最も効率的にAEDへと誘導する配置案が得られることを示した。キーワード:AED,大型商業施設,潜在意識,配置計画,GISJournal(掲載誌)The AIJ Journal of Technology and Design, Vol.23, No.54, pp.101-106, Jun 2017-  -15大型商業施設における利用者の潜在意識に基づいたAEDの配置検討A STUDY OF AED LAYOUT METHOD IN SHOPPING MALL BASED ON THE CUSTOMERS’ SUBCONSCIOUSNESSPublished Paper

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